شناخت انواع سنگ توالت ایرانی

در فرهنگ ما ایرانی ها و کشورهای اطراف مانند پاکستان و عراق و کشورهای دیگر استفاده از سنگ توالت تخت که به سنگ توالت ایرانی معروف می باشد رواج خیلی زیادی دارد به گونه‌ای که تعداد زیادی از افراد با اینکه درد پا و مریضی های دیگری دارند حاضر نیستند از توالت فرنگی استفاده کنند. برای همین ما نکاتی در مورد انتخاب و خرید انواع سنگ توالت ایرانی در این مقاله به شما بیان خواهیم کرد.

متریال مورد استفاده در ساخت سنگ توالت ایرانی

اولین نکته‌ ای که در خرید انواع سنگ توالت ایرانی باید به آن دقت کنید مواد اولیه تشکیل دهنده آن می باشد.
در مورد سنگهای توالت ایرانی باید بدانید که آنها از جنس سرامیک بهداشتی تولید می‌شود و برای همین منظور از درجه یک تا درجه سه دسته بندی می‌شوند.
تفاوت سنگ توالت ایرانی درجه یک و پایین تر از آن بیشتر در نوع لعاب با کیفیت و شفافی می باشد که در آن استفاده می گردد و اینکه نوع حرارت دادن در مراحل پخت و یا نداشتن تاب سنگ از دیگر معیارهای تفاوت سنگ توالت ایرانی درجه یک با درجه های دیگر است. به این صورت که هر چقدر لعاب آن مقاوم تر و شفاف تر باشد و اینکه درصد جذب آب کمتری داشته باشد درجه کیفیت آن بالاتر می رود.

همچنین به سختی و کیفیت انواع سنگ توالت ایرانی درجه یک در مواقعی که گرفتگی لوله فاضلاب رخ میدهد و در زمان فنر زدن توالت می توان پی برد.
اگر درجه سنگ کیفیت بسیار پایینی داشته باشد ممکن است آثار فنر زدن روی آن بماند که به هنگام خرید باید دقت داشته باشید. البته انتخاب یک لوله بازکن حرفه ای در رفع گرفتگی لوله های سرویس بهداشتی و دوام سنگ توالت ایرانی بی تأثیر نیست و شما چنانچه ساکن یک از مناطق تهران هستید، می توانید به عنوان مثال با لوله بازکن مجیدیه در سایت برچسب تماس بگیرید و از خدمات صد درصد تضمینی و با کیفیت آنها بهره مند شوید.

اساس طراحی سنگ توالت ایرانی

معمولاً به افرادی که کمر درد یا پا درد دارند توصیه می شود که از سنگ توالت ایرانی استفاده نکنند ولی اخیراً در طراحی این نوع توالت ظرافت هایی اعمال شده است که امکان نشستن افراد با بیماری‌ های مختلف را هم آسان تر می کند که به این مدل از سنگها ی توالت ایرانی، سنگ طبی می‌گویند. اگر شما از کسانی هستید که به بیماری‌هایی مانند کمردرد و پا درد مبتلا می باشید پیشنهاد می کنیم از مدلهای سنگ توالت ایرانی استفاده کنید، تا فشار کمتری بر روی پاها و کمر خود احساس کنید.

ساز و کار سیستم پاشش آب در هنگام کار کردن فلاش تانک

از دیگر دغدغه هایی که زمان خرید سنگ توالت ایرانی با آن مواجه می‌شویم سیستم پاشش آب می باشد.

  • مدل اول سنگ توالت ایرانی ریم بسته می‌ باشد که دور تا دور این سنگ ها بسته بوده و فقط سوراخ هایی که با فاصله منظم در آنها درست شده آب را از همان قسمت می پاشاند و به این ترتیب سوراخ دیگری برای سوسک و حشرات موذی وجود ندارد و این سوراخها تمام سطح را پوشش می‌دهند.
  • مدل دوم سنگ توالت ایرانی ریم باز می باشد در این مدل از سنگ توالت که بیشتر در نوع قدیمی قابل مشاهده می باشد دور تا دور توالت بسته نبوده و بعد از عمل کردن فلاش تانک تا کناره‌های سنگ پیشروی می کند و دیگر قسمت های جلویی گودی توالت را نمی پوشاند.

نکات مهم جهت نصب سنگ توالت ایرانی

اول مراقب باشید که سنگ توالت ایرانی زیاد نزدیک یا دور از دیوار نصب نشود چرا که دیگر عمل نشستن برای شما راحت نخواهد بود و بهتر است از فاصله ۳۰ تا ۴۵ سانتی متری از کناره دیوار نصب شود.

نکته دوم سنگ توالت ایرانی دارای شیبی به سمت چاه باشد تا آب به راحتی به سمت چاه فاضلاب برود.

عایق بندی اصولی تمام درزهای دور و زیر سنگ توالت ایرانی برای جلوگیری از نشت آب

و نکته آخر این است که هنگام آماده سازی کف سنگ توالت ایرانی حتما لوله فاضلاب آن پوشیده شود و مصالح ساختمانی به داخل لوله نریزد. اگر در این مرحله متوجه گرفتگی لوله فاضلاب توالت شدید می توانید به سایت لوله‌ بازکنی برچسب مراجعه کنید و نزدیک ترین لوله بازکن به محل خود را پیدا کنید مانند خدمات لوله بازکنی در صادقیه فقط باید محل مورد نظر خود را در این سایت جستجو کرده و با بهترین تکنسین های لوله بازکنی برچسب مشکل خود را سریعاً برطرف نمایید.

ما به شما پیشنهاد می‌دهیم که مدلی از سنگ توالت ایرانی را انتخاب و استفاده نمایید که لعاب آن کیفیت خود را از دست ندهد و جذب آب کمتری داشته باشند چرا که در تمیز کردن و هم چنین ماندگاری سنگ توالت تاثیر بسازی دارد.

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *