نحوه دستشویی رفتن فضانوردان

برای کسانی که اخبار مربوط به فضا را بررسی میکنند، همیشه جالب بوده که بدانند فضانوردان چگونه دست شویی میکنند؟ در این مقاله قرار است به صورت مختصر و مفید به این سوال پاسخ دهیم.

آشنایی با مشکلات دستشویی رفتن فضانوردان

استفاده از نوعی پوشک پنبه ای اولین راه حل برای دستشویی رفتن فضانوردان در اولین سفرهای فضایی به دلیل کوتاه بودن سفر آنها بوده است که هم جذب بالایی داشتند و هم ساده عوض میشدند اما به علت سختی استفاده از آنها فضانوردان آن پوشک ها را در پلاستیک های مخصوص بسته بندی و در فضا رها می کردند.اما این روند برای فضانوردان مشکلاتی را به وجود می آورد زیرا بعضی اوقات فضولات و ادرار از پلاستیک و پوشک ها بیرون می زد و فضانوردان متوجه آن نمی شدند.

پس از مدتی ناسا برای فضانوردان پوشک های نسبتاً مناسبی تولید کرد این پوشک ها به شکل یک جفت شورت با لایه های ضخیم و بسیار جاذب بودند و تا حدودی مشکلات فضانوردان را حل کردند. دیگر کم پیش می آمد که ادرار از آنها بیرون بزند اما هنوز هم برای بسته بندی کردن پوشک ها مشکلاتی وجود داشت و مثلاً فضانوردان نمی‌دانستند که چطور مدفوع آنها از بسته بندی بیرون نزند.

نصب اولین توالت در فضا و دستشویی رفتن فضانوردان

بعد از گذشت چند دهه شاتل فضایی مجهز به دستشویی ۵۰ هزار دلاری شد اما باز هم استفاده از آن جهت دستشویی رفتن فضانوردان کار ساده ای نبود مثلاً ادرار در این دستشویی ها شلنگ مخصوص به خود را داشت که با مکش ادرار را جمع می کرد اما برای مدفوع باید روی صندلی که یک چهارم توالتهای زمین است بنشیند این کار به حد سخت بود که برای اجابت مزاج باید روی زمین آموزش می دیدند. فضانوردی به نام توماس می‌گوید که در تمرینات دستشویی رفتن برای نشانه گرفتن از دوربین در زیر این دستشویی ها استفاده می شده است.

خوشبختانه دستشویی ها در فضا دچار گرفتگی لوله نمی شوند و نیاز به لوله‌ بازکنی ندارند اما در روی زمین عده زیادی از مردم با این مشکل مواجه هستند برچسب به عنوان مرجع آنلاین آماده خدمت رسانی به صورت شبانه روزی می باشد که برای استفاده از خدمات آن پس از سرچ عبارت لوله بازکنی شرق تهران برچسب در گوگل و کلیک بر روی آن در صفحه مورد نظر با فنی کار موردنظر خود تماس بگیرید تا در کمتر از ۲۰ دقیقه خود را به محل مورد نظر برساند البته در نظر داشته باشید که این افراد دیگر مناطق را تحت پوشش خود نیز دارند.

چگونگی دستشویی رفتن فضانوردان در فضا

سخت ترین کار در فضا رئیس سابق ایستگاه فضای is ویتسون ششصد و شصت و پنج روز از عمر خود را در فضا گذرانده او درباره این تجربه می گوید بسیار خرسند است و می‌گوید باید شگفت آور باشد که بتوانید در بین یک تیم فضایی باشی و در فضا کاوش کنی اما دستشویی رفتن در فضا کار آسانی نیست و به همین خاطر هرگز حاضر نیست به فضا باز گردد او می‌گوید ساکنین ایستگاه فضایی مجبورند با مکنده مدفوع خود را در پلاستیک جمع کنند اما سخت ترین مرحله آن زمان است که فن مکنده به خوبی کار نمی کند و فرد برای جمع کردن مواد هوا آور که در هوا پخش شده باید دستکش بپوشد و خود آنها را جمع کند.

در سایت برچسب علاوه بر مقاله دستشویی رفتن فضانوردان مطالب جالب دیگری نیز وجود دارد که چنانچه علاقه مند به مطالعه آنها باشید و یا بخواهید از خدمات چاه بازکنی آن استفاده کنید بدانید که سرویس های لوله بازکنی سعادت آباد تهران به صورت شبانه روزی برای ساکنین این محل و دیگر مناطق در این وب سایت به آسانی قابل دسترس می باشد.

دستشویی رفتن فضانوردان و طریقه دفن زباله توسط آنها

ادرار و عرق فضانوردان هرگز دور ریختن نمی شود بلکه پس از گذشت ۸ روز ادرار و عرق آنان به آبی تمیز و زلال که قابل نوشیدن از تبدیل شده و می‌توان از آنها برای پخت و پز و آشامیدن استفاده کرد فضانوردان پس از دستشویی رفتن مدفوع را در ظرف های بزرگی جمع کرده و به سمت زمین رها می‌کنند این جعبه ها با رسیدن به جو زمین مانند دیگر زباله ها می سوزند و از بین می روند.

مسئله دستشویی رفتن فضانوردان شاید همانند شنیدن مسئله وجود توالت شیشه ای در روی زمین برای شما جذاب باشد که می‌توانید برای کسب اطلاع از این مطلب به مقاله اختراع توالت شیشه ای در ژاپن در سایت برچسب مراجعه کنید و آن را مطالعه نمایید.

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *