تخلیه چاه فاضلاب در لوله بازکنی شهرک گلها

بررسی دقیق برای پیداکردن محل چاه فاضلاب

چک ظریف برای پیداکردن محل چاه فاضلاب

یکی نکات با اهمیت به کار گیری از چاههای فاضلاب رسیدگی به آنهاست ; چاههای فاضلاب مستلزم رسیدگی و اعتنا می‌باشند . چنانچه بدین چاههای رسیدگی نشود احتمالا رخداد ساز شوند و یا این که زیان مالی بوجود آورند . برای رسیدگی به چاه فاضلاب , تخلیه چاه , لایروبی و کف تراشی چاه , اتصال به کانال فاضلاب و هر فعالیتی که مرتبط با چاه باشد می بایست محل چاه فاضلاب را پیدا کرد . برای یافت کردن محل چاه فاضلاب روشهای مختلفی موجود است که ما به یک‌سری مسئله از آن‌ها می‌پردازیم .

روش های پیدا کردن محل چاه فاضلاب

۱ – تفاوت موزاییکها

۲ – مسافت چاه با حریم

۳ – صدای فاضلاب

۴ – کندن کف ساختمان

۱ – موزاییکهای گوناگون

سازندگان ساختمان برای نماد گذاری محل چاه از این طریق به کار گیری می‌نمایند ; بدین شکل که بعداز حفر چاه و پوشاندن در آن هنگام فرش کردن کف ساختمان با موزاییک , نصیب روی چاه را با موزاییکهای غیر نیز رنگ و گوناگون نسبت به حریم چاه فرش می‌نمایند . این طرز نماد گذاری مضاعف قابل قبولی برای مکان چاه می‌باشد که آفریننده ساختمان می بایست قبلی از اتمام شغل های ساختمان بدین نکته اعتنا کرده‌باشد . با این وجود ساختمانهایی وجود دارا هستند که محل چاه آن با این شیوه نماد گذاری نشده است . به مجبور می بایست از روشهای دیگر برای یافت کردن محل چاه فاضلاب به کار گیری نمود .

چاه فاضلاب

بررسی فاصله چاه با اطراف

۲ – مسافت چاه با حریم

طبق اصول ایمنی حفر چاههای فاضلاب , چاه متبوع می بایست با چاههای دیگر و همینطور دیوارهای حریم دست کم سه متر مسافت داشته باشد . با به کار گیری از این اصل میتوان به محل تقریبی چاه فاضلاب در ساختمان پی موفقیت . با این وجود این قابلیت و امکان موجود است که آفریننده ساختمان بدین اصول توجهی نداشته و آن ها را رعایت نکرده باشد .

چاه فاضلاب

بررسی صدای فاضلاب در پیدا کردن محل چاه

۳ – صدای فاضلاب

هنگام به کار گیری از آب در گرمابه , دستشویی , آشپزخانه و دیگر مکانهای ساختمان , فاضلاب ساخت شده از روش لولههای فاضلاب به درون چاه فاضلاب ساماندهی می‌شوند . فاضلابهای درون لوله از طول بالا به درون چاه ریخته می‌شوند و این برهان سبب ساز ساخت صدا میشود . با به کار گیری از این نکته میتوان به یافتن محل چاه فاضلاب امداد کرد ; بدین شکل که هنگام به کار گیری از آب در مکانهای نام برده , در ایوان و همینطور زیر ترین طبقه ساختمان گوش خویش را به زمین نزدیک کرده و پیرو صدای فاضلاب در هم اکنون ورود به چاه بگردیم .

در به کار گیری از این نحوه می بایست یه خرده ظریف بود . صدای آب از درون زمین با بالا میآید و میزان آن مضاعف اندک است . پس چنانچه صداهای مازاد وجود داشته باشد اعتنا کار را زیر میآورد . اما می بایست بدین نکته هم اعتنا کرد که چاههای خشک و یا این که عمیق صدای کمتری دارا هستند . چنانچه صدای چاه قابل شنیدن فقدان میتوان با تعقیب کردن صدای فاضلاب سرازیر درون لوله به مکان چاه پی موفقیت .

چاه فاضلاب

۴ – کندن کف ساختمان

چنانچه با هیچ یک از طریق محل چاه معلوم نشد , به مجبور می بایست کف ساختمان را نماید تا محل چاه را پیدا کرد . برای آغاز میتوان محلهای احتمالی را نماید . همینطور میتوان روی لولههای کفشوی را نماید و آن ها را دنبال کرد تا به محل چاه دسترسی پیدا کرد .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *